Leasing calculator - will allow you to calculate the cost of your monthly payment. Лизинг калькуляторы
Онлайн қосалқы бөлшектер

Батыржан Серікпен сұхбат

Батыржан Серікпен сұхбат

КӨШБАСШЫ БОЛУ: БАТЫРЖАН СЕРІК ӨЗІНІҢ КӘСІБИ ЖОЛЫ, ШАБЫТ КӨЗДЕРІ ЖӘНЕ FERRARI ӘЛЕУЕТІ БАР АДАМДАР ТУРАЛЫ

Көшбасшылардың әңгімелері – белгілі бір биіктерге жеткен, өз командасын басқаратын және оған үлгі болатын, кез-келген жағдайда ресурстардың көздерін тауып, оларды бүкіл командасымен бөлісе алатын адамдар шабыттандырмайды. Бүгін бізбен 15 жылдан астам уақыт бойы Borusan Сat Қазақстан отбасының маңызды бөлігі болып табылатын Тау – кен жабдықтары бойынша көшбасшы Батыржан Серік өз тарихымен бөліседі.

- Батыржан, өзіңіз туралы айтып беріңізші: сіз қайдан білім алдыңыз, кәсіби жолыңыз неден басталды?

- Мен Қарағанды қаласынан келдім, қазақ-түрік лицейін бітірдім, содан кейін Қарағанды политехникалық университетіне «Тау-кен өнеркәсібіндегі экономика және менеджмент» мамандығына түстім. Менде үздік диплом жоқ, мен оларды алуды ешқашан мақсат еткен емеспін: менің үлгерімімді бағалаудан гөрі, мені болашақта маған пайдалы болуы мүмкін пәндерді оқу процесі қызықтырды.

Мен студент кезімде үш жыл бойы жазғы демалыста түрік жол-құрылыс компаниясында аудармашы болып жұмыс істедім. Сол кезде шетелдік компаниялар жол салуды енді бастады, өйткені автомобиль жолдары комитеті Халықаралық құрылыс стандарттарын қолдана бастады.

Университетті бітіргеннен кейін бұл компания маған тұрақты жұмысқа орналасуды ұсынды, енді аудармашы ретінде емес – мен қаржы бөліміндегі лауазымға кірдім. Осы бөлімде жұмыс істеген екі жыл ішінде мен өзімді ол қамтыған түрлі салаларда сынап көрдім: қойма меңгерушісі, диспетчерлікпен айналысқан, үйлестіруші, аудармашы болған – бір сөзбен айтқанда, Мен ол жерде алғашқы бай жұмыс тәжірибесін алдым.

Жол-құрылыс бизнесінің маусымдылығына, жаз мезгілінде өте тығыз жұмысқа орналасуға және жұмыссыздыққа, қыс мезгіліндегі ұзақ демалыстарға байланысты мен қызмет саласын өзгерту туралы шешім қабылдадым және өзіме қолайлы жұмыс орнын іздей бастадым. Дәл осы кезеңде, 2006 жылы мен Borusan Cat Қазақстанда жұмысқа орналастым.

- Borusan Cat Қазақстандағы алғашқы лауазымыңыз туралы айтып беріңізші.

- Сол кезде біздің компаниямыздың «Қазақмыс» компаниясымен ірі келісімшарты болды – Borusan Cat Қазақстан Catтехникасы жұмыс істеген Тапсырыс берушінің барлық дерлік алаңдарын сервиспен қамтыды. Мен қазіргі уақытта «Borusan Cat Грузия» компаниясының Customer Support дивизионының басшысы болып табылатын «Нұрқазған» жобасының жетекшісі Рафет Каймакчи командасының бір бөлігі болдым. Менің міндеттерімнің тізімінде Тапсырыс берушінің техникасын ҚТГ есепке алу, есептілікті дайындау, техниканы пайдалануды бағалау және Тапсырыс берушінің персоналы тарапынан пайдаланудағы бұзушылық фактілерін тіркеу, сондай-ақ Тапсырыс беруші үшін осы бұзушылықтар туралы актілер мен хаттамаларды дайындау болды. Сондай-ақ, мен Тапсырыс берушілермен кездесулерде аудармашы ретінде жұмыс істеп, ал менің жетекшім болмаған кезде мен оларға барлық коммуникацияларды жүргіздім.

- Осылайша, Сіз Borusan Cat Қазақстанда өз қызметіңізді қай дивизионда бастадыңыз?

- Ол кезде компанияда дивизиондарға бөлінулер болған жоқ. Мен тау-кен жабдықтарымен жұмыс істедім, тікелей тапсырыс берушінің жобасында болдым, тау-кен жұмыстарының қалай жүргізіліп жатқанын, техникаға қалай қызмет көрсетілетінін көрдім. Бұл менің болашақ PSSR позициям үшін өте пайдалы болды-Мен өзімнің сараптамалық дағдыларымды сол кезде алдым.

2007 жылы «Қазақмыс» компаниясының басшылығы өзінің сервистік командасын құру туралы шешім қабылдады, осылайша «Қазақмыс Сервис» компаниясы пайда болды. Бұл уақыт кезеңі Borusan Cat Қазақстан үшін өте қиын болды, өйткені Бизнестің 70% тек осы Тапсырыс берушіге тәуелді болды, әртараптандырылған бизнес болған жоқ. Жағдай тіпті біздің компанияның кеңсесі, қоймалары және шеберханасы сияқты нәрселерге де әсер етті, себебі, мұның барлығы Тапсырыс берушіден алынған және біз қысқа уақыт ішінде өзімізге қолайлы жаңа үй-жайларды табуға мәжбүр болдық. Бұл қызметкерлерге де әсер етті: біздің компаниядан «Қазақмыс Сервис» қызметкерлердің үлкен кетуі болды. Сондай-ақ маған осы компанияға ауысу ұсынылды, бірақ мен Borusan Cat Қазақстанда қалу туралы шешім қабылдадым.

Дәл осы кезеңде Borusan Cat Қазақстанда маған мансаптық жолымды дамытудың екі жолы ұсынылды: супервайзер ретінде басқа жобаға көшу немесе PSSR позициясында Қарағанды филиалында жұмыс істеу. Сол кезде маған осындай ұсынысты қабылдаған Еран Көпеевтің – жобадан Қарағанды филиалына ауысып, PSSR болу туралы айтқан сөзі есімде. Ол: «Батыр, екеуміз үшін де бұл жаңа, қызықты тәжірибе. Келісіңіз, біз бұл жұмысты бірге бастаймыз». Нәтижесінде мен Қарағанды қаласындағы PSSR позициясына кірдім.

Осыдан кейін біздің компанияның тарихында шынымен қиын кезеңдер болды. Қарағанды қаласындағы кеңсе көлемі 50 ш.м. болатын гаражға көшірілді, бұл жағдайд, сервистік қызмет көрсету үшін цех үшін орын ұйымдастыру қажет болды. Қойманы ұйымдастыру мүмкіндігі негізінен болмады және біз қосалқы бөлшектерді кеңсенің жанында көшеде сақтауға мәжбүр болдық, ал тапсырыс берушілерге бөлшектерді беру қажеттілігі туындаған кезде, біз бәріміз бірге сыртқа шығып, бөлшектері оралған қажетті қораптарды іздедік. Интернетпен үнемі үзілістерге байланысты біз Тапсырыс берушімен байланысу және оған қажетті құжаттарды дайындау үшін интернет-кафеге өз қаражатымызбен баруымыз керек болды. Әрине, мұндай шындықтар Caterpillar® әлемдік брендінің ресми техника дилерінің мәртебесіне мүлдем сәйкес келмеді.

Содан кейін мен барлық болып жатқан оқиғаларға, жұмыс жағдайларына және компанияның болашағын елестетудегі қиыншылыққа қарамастан, осы қиын уақытта онымен бірге болған адамдардың компанияға қаншалықты адал екенін көрдім. Мен сол кездегі компанияның байлығын компанияда қалған қызметкерлер қалпына келтіруге тырысқан қирандылармен салыстырар едім. Осы шарттардың барлығында әріптестерім екеуміз олардың адалдығын сақтау және арттыру мақсатында клиенттерге қоңырау шалғанымыз есімде. Біз кеңседен кешкі сағат 21.00-ге дейін кететін күн болған жоқ. Бүгін, мен компания қызметкерлерінің кез-келгеніне наразы болған кезде, мен түсінемін – біздің қазіргі жағдайымызды шынымен бағалау үшін бұрын болған нәрсені көру керек болды-гараждағы кеңсе.

Кейінірек кеңсе CRC ашылғанға дейін біз үш жыл бойы қызмет еткен жағдай жақсы болатын басқа бөлмеге көшірілді.

2011 жылы мен 2015 жылға дейін жұмыс істеген тау-кен құрылғылары департаментінің қосалқы бөлшектерді сату және сервис бөлімінің басшысы лауазымына кірдім. Кейін маған Алматы қаласындағы бас кеңсеге ауыстыра отырып, Құрылыс және жол-құрылыс жабдықтары департаментінде осындай лауазым ұсынылды. Қызмет саласының күрт өзгеруі менің көптеген әріптестерімді таң қалдырды, бірақ мен үшін бұл жаңа сынақ болды және мен зерттегім келетін және одан да жақсы жұмыс істегім келетін мүлдем зерттелмеген сала болды. Осы бөлімге басшылық ету уақыты туралы айта отырып, менің міндетім-ол мен тау-кен техникасы департаменті арасында қалыптасқан артта қалушылықты жою, үйлесімді жұмыс пен өзіндік мәдениетті құру үшін бірнеше серпіліс жасау болды деп санаймын. Біршама артта қалу байқалды және мен оның бүгінде соншалықты сезілмейтінін түсінгеніме қуаныштымын. Сол кезде біз қызмет үшін көптеген тиімді шешімдер жасадық, кейінірек стратегиялық жоспарлау және маркетинг департаментімен бірлесіп бірқатар жаңа, тиімді құралдарды әзірледік, стратегияны белгіледік, бүкіл жұмыс тұжырымдамасын анықтадық. Мен бірнеше рет байқадым, егер жұмыс барысында қол жеткізілген нәтижелер туралы ойласаңыз, сіз көп ештеңе істемеген сияқтысыз, бірақ мен өз ұстанымымды Ерлан Копеевке тапсырған сәтте мен Департаментте қандай қуатты іргетас қалағанымызды, қандай күшті инфрақұрылымды дамытқанымызды көрдім. Мойындау үшін, оның процестеріне енгізілген бірқатар әзірлемелер тау-кен жабдықтары департаменті үшін де пайдалы болады деп санаймын. Бүгінгі таңда құрылыс және жол-құрылыс жабдықтары департаменті өзінің тұжырымдамасымен, қалыптасқан мәдениетімен, тапсырыс берушілер базасымен және оларға ерекше көзқараспен жетілген, жеткілікті түрде құрылған департамент болып табылады.

2016 жылы маған екі жыл бойы жұмыс істеген Құрылыс және жол-құрылыс жабдықтары дивизионындағы Customer Support бөлімшесінің басшысы лауазымы ұсынылды. 2019 жылы мен құрылыс және жол-құрылыс жабдықтары департаментінің басшысы болдым. Осы жылы мен халықаралық бизнеске көштім.

- Басшының жұмысы оңай емес және өте жауапты. Бұл жұмыста сіз үшін ең қиын және ең қызықтысы не екенін бөлісіңіз?

- Мен үшін ең қызықтысы – адамдармен жұмыс істеу, олардың дамуын бақылау және оған тікелей қатысу. Мен әрқашан өз тобыма даму мүмкіндігі бар адамдарды қабылдауға тырысамын. Бірде мен өз командаңызға адамдарды таңдау керек деген өте қызықты сөзбен таныстым, мысалы, сіз машинаны таңдайсыз: 100 км/сағ жылдамдыққа жететін Fiat немесе 300 км/сағ жылдамдыққа жететін Ferrari. Болашақта «үдете» алатын Ferrari әлеуеті бар адамдармен жұмыс істеуге тырысу керек. Мен өз жұмысымда әрқашан осы тұжырымдаманы ұстануға тырысамын.
Менің ойымша, ең қиын нәрсе – командадағы адамдармен жұмыс істеу. Әр адам әртүрлі, әркімнің жұмысқа деген өзіндік көзқарасы, әркімнің өз мінезі мен заттарға көзқарасы болады. Сонымен қатар, ұжымда жұмыс істеуге ыңғайлы атмосфераны қалыптастыру қажет. Адамдардың жұмысқа және өз міндеттерін орындауға ынталы болуы маңызды. Мұнда көп нәрсе компанияға, қажетті әлеуметтік қамсыздандыруға байланысты.
Мен үшін одан да қиын – адамдарды өз еркімен жұмыстан шығару, мысалы, компанияда дағдарыс кезеңі болған кезде. Себебі, мен адамды жұмысқа қабылдағанда, мен оны бейімдеуге және оқуға жанымның бір бөлшегін беремін.

-Құрылыс және жол-құрылыс жабдықтары департаменті өте көпжақты-ол бірнеше ұсынылған брендтерді, пайдаланылған техниканы, жалға беру техникасын және т.б. қамтиды және Департаменттің ауқымы мен әртүрлілігіне қарамастан, оның командасы өте мейірімді және тығыз. Бөлісіңіз, сіз командада осындай атмосфераны қалай сақтайсыз және оны жаңа жетістіктерге қалай ынталандырасыз? Сіз адамдарда қандай қасиеттерді бағалайсыз?

- Командада ыңғайлы болу үшін немесе мен «жұмыс» атмосферасы деп атайтын болсам, мамандар олардан не талап етілетінін, олардың алдында қандай мақсаттар тұрғанын нақты түсінуі керек. Менің міндетім, көшбасшы ретінде, мамандардың өз міндеттерін толық түсінуіне көз жеткізу. Сондай-ақ, маманның басшының өзіне деген шынайы сенімін сезінуі аса маңызды.
Мен үнемі қызметкерлеріммен көбірек сөйлесуге тырысамын. Мұны кедергілерді төмендету арқылы тең дәрежеде жасау маңызды. Біздің командадағы әр жұмыс күні позитивті, жеңіл әңгімелер мен әзілдерден басталады-тіпті қиын кезеңдерде де біз командада жеңілдік пен позитивті атмосфераны сақтауға тырысамыз. Бір күні біз тоқсандық кездесулерді өткізудің өте жақсы дәстүрін бастадық, содан бері біз үнемі бүкіл командаға жиналып, бірге қызықты уақыт өткіземіз.
Мен үшін маңызды қасиеттер туралы айтатын болсақ, мен бірінші кезекте адамдардың әдептілігін бағалаймын.

- Өз командасын ынталандыру үшін, ең алдымен, көшбасшы ресурста болуы керек. Сізді не шабыттандырады және энергияны қайдан аласыз?

- Менің ең маңызды ынталандыруым және мотиваторым – Менің отбасым. Мойындау керек, мен балаларымнан көп нәрсені үйренемін. Мен олардың айтқан сөздерін жиі атап өтемін және олардың тереңдігі мен шындығына таң қаламын.
Сондай-ақ, Borusan Cat Қазақстандағы және оның қабырғасында 15 жыл өткізген жұмысым туралы ойлана отырып, мен оның бір бөлігі болғанды қаншалықты ұнататынымды түсінемін. Шынында да, осы жылдар ішінде мен үшін ең жайлы, ынталандырушы атмосфера құрылды, ол жылдар өткен сайын компанияға деген адалдықты күшейтеді. Компаниядағы жұмысымның әртүрлі кезеңдерінде маған әртүрлі қиындықтар туындады, бұл жұмысқа ерекше қызығушылық тудырды. Менің мансабымдағы ең үлкен қиындық, әрине, тау-кен техникасы бөлімінен жол және құрылыс техникасы бөліміне көшу болды.

- Біздің компанияда өз қызметін бастаған жас мамандарға не ұсынар едіңіз?

- Әрбір ұрпақ түбегейлі жаңа көзқарастар, жаңа үміттер мен іске деген көзқарастар екенін мойындау қажет. Сірә, біз өз уақытымызда осындай болдық – өте өршіл, бәріне бірден қол жеткізуге тырысамыз.
Мен қиындықтарды батыл қабылдауға және қоршаған ортаны сенімді түрде өзгертуге, жайлылық аймағынан кетуге кеңес берер едім-Мен бұған өз тәжірибемнен сенімдімін. Өйткені, кез-келген өзгеріс сіздің дамуыңызға әкеледі. Уақыт шектеулі болғандықтан, білімде сіз тез бейімделуге, дағдыларды қалыптастыруға, жаңа тәжірибе алуға мәжбүр боласыз. Ия, бұл ыңғайлы болмауы мүмкін және әрдайым жағымды бола бермейді, бірақ бұл сізге өте жақсы зиян келтіреді, кейінгі жұмысыңызды жеңілдетеді.
Өзіңізге сенімді болуды және өзіңізге сенуді тілеймін. Адамдарды түсінуді үйрену оңай емес, бірақ болашақта оларға сене алу үшін бұл дағдыны дамыту өте маңызды.

Читать полную версию статьи в BCLOG